oresund-2019.reismee.nl

De vijfde visdag

De tweede dag op zee, een blauwe lucht en geen regen gehad.

Allereerst het standaard ritueel de kat voeren die we bij het huis bij-in hebben gehuurd (lees de beschrijving maar er op na)
Vanochtend naar het Noorden voorbij het Slot in Helsingör, waar volgens de boot-eigenaar tarbot te vinden zou zijn. Helaas die hebben we niet gevangen, wel stroomde het daar heel hard en zaten er veel planten on het water (apenhaar) wat er wel veel zaten waren haringen en daar heeft Dirk wel zijn slag geslagen.
Maar alles zit dan wel onder de schubben van die beesten. In de middag weer terug naar de platvis-stek Disken, waar we een flink aantal schollen en scharren hebben gevangen.
Wiegert heeft er 1 gevangen van 45 cm. Vanavond niet uit eten maar de macaroni smaakte er niet minder om.
Nu tijdens het schrijven van de blog wordt er druk gefileerd en ingepakt om de vis in te vriezen. Morgen alweer de laatste visdag.

Rien

Da s genieten met het weer...
Morgen lest best!!!
Geniet ze.

Bert

Gelukkig is het weer wat beter en de vis groter! Heeft de Chinees de zeepieren gewokt ? ? Laten we hopen dat de laatste visdag weer een klapper is . Succes !

Evert-Jan

Dat ziet er beter uit. Nou de Gulletjes nog.
Aan het weer kan het niet (meer) liggen .......

Wim

Denken jullie er om niet ,snijden in het tafelkleed het moet nog langer mee !?

GJ Venhuis

Goeie laatste dag toegewenst, en daarna een goede reis terug.

Wim Entrop

De laatste dag alweer.Ik hoop dat jullie nog flink wat vangen.Willem

Henny Bakkenist

Ja de tijd vliegt tijdens een mooie vakantie. Gelukkig hebben jullie nog mooie vis gevangen.
Een goede vangst voor de laatste dag toe gewenst. En een behouden terug reis.