oresund-2019.reismee.nl

De vierde visdag

De vierde dag

Hoera de eerste visdag op zee!! Gisterenavond werd de wind al minder en de verwachting was dat het vandaag stralend weer zou worden. Vanochtend vroeg op 6 uur, ontbijten, spullen in de auto en rijden naar de boot. On 8 uur voeren we de haven uit.

Al vrij snel hadden we haringen te pakken op de haring paternosters met 7 haken. Daarna naar het midden van de Sont naar een plek genaamd Disken (een soort zandbank) midden in de vaargeul. Daar werden de eerste schollen en scharren gevangen. Ook al waren de aanbeten niet heel fel. De lucht werd al donkerder en in de verte verschenen de eerste buien. De ellende werd nog erger toen de wind erbij kwam, dikke vlagen, zodat van subtiel vissen geen sprake kon zijn. We driften met 2 knots (bijna 4 km/ uur) veel te hard. Op de haring paternosters vingen we ook gepen, een waar spektakel want ze joegen soms heel dicht bij de boot. Helaas bleef de regen en de wind aanhouden, en ging zelfs over in hagel zodat we halverwege de middag moesten stoppen omdat er ook al onweer gehoord was.
Al met al een heel avontuur weer.
In de avond aten we bij de WOK om de hoek, lekker snel omdat de vis nog verder schoongemaakt moet worden en worden ingevroren.

Ingrid

Leuk om weer wat van jullie te lezen mannen.
Wat een mooie foto's om te zien.
Heerlijke haringen gevangen.
Lekker gegeten vanavond.

Jullie zijn lekker aan het genieten.
Veel vis plezier morgen.

Groetjes Ingrid

Rien

eindelijk van de 0 af.....
en nu op naar een volle wasbak vis!!!
Succes vandaag!!!

Benno

Fijn dat jullie eindelijk niet achter het net hoeven te vissen! Maak er nog fijne dagen van. @Rene: vanmiddag zal ik wel alleen een rondje golfbaan lopen, hou jij je loopconditie ook op peil?

Rinus

Eindelijk een keer redelijk weer, en misschien in een korte tijd toch wel wat vissen gevangen misschien op een diepte van 10 tot 15 meter??
Nog veel rustige vis dagen toe gewenst. ?‍♀️?‍♀️

Wim Entrop

Eindelijk is het zover dat er kon worden gevist.Jammer dat het maar kort kon zijn.Gelukkig toch wat gevangen.Denk maar aan het liedje uit d e oorlog “morgen gaat het beter “.Nog wat rustige (qua weer)dagen toegewenst met een goede vangst.Willem