oresund-2019.reismee.nl

De 2e “visdag”

De dag stond helaas weer in het teken van veel wind. Om aan een nieuwe visstek te komen zijn we naar een hengelsportzaak in Helsingborg gegaan.

In een zeer gemoedelijke sfeer met de daar aanwezige (koffie-drinkende) klanten werden we gewezen op de Ronne Å, de lokale rivier, in het bijzonder de riviermonding dicht bij zee waar grote zeeforel te vangen zou zijn. Na een half uur rijden waren we in Ängelholm. Daar bleek door de harde wind de waterstand ruim een halve meter verhoogd waardoor het zeer moeilijk was de visvlonders te bereiken die nu in het water dreven (in het riet) en ook het looppad was zelfs met laarzen amper doorwaadbaar.

Vissen bleek helaas onmogelijk. Een bezoek aan het nabij gelegen strand gaf een duidelijk beeld: absoluut geen visweer, bij deze windkracht 7, hele hoge golven en veel schuim op het strand.

We zijn in iedergeval gezandstraald bij de auto aangekomen.

De middag hebben we thuis doorgebracht, het huisdier ... een grote spin vertroeteld, en René heeft een blokje hardgelopen.

Henk van Hoeij, oud-snoeicollega van Wim van 't Hof

Heren,
Van vissen heb ik geen kaas gegeten, maar wat ik wel zie is dat jullie in een mooi land vertoeven. Als er geen vis te vangen is dan zou ik een hele dag genieten van die mooie natuur.
Veel plezier en Wim tref ik deze maand wel in Brediespark aan.

Groet uit een winderig en nat Nederland.

Rien

Tijd voor een drone met lijn?

Rene van der Hoff

Met windkracht 7 een lastige zaak om in de lucht te houden zo’n drone!

Wim Entrop

Is dit wel een visvacantie of zijn jullie er om uit te waaien? Nou dat laatste lukt beter dan het eerste! Groeten en beter weer toegewenst.

marinka

Jammer van de heftige wind, kun je nog niet vissen. Als ik die golven zie word ik al zeeziek!! Maar wel mooie omgeving om te wandelen. Hoop voor jullie dat er nog wel mooie visdagen komen.

Rinus

Met een waadpak kan je misschien iets de zee in lopen,en dan op platvis proberen ???

mieke

...ai, wel pech met de wind zeg!
voordeel: dat rondje hardlopen!!
dat wordt een goeie tijd bij de ‘oliebollenloop’?