oresund-2019.reismee.nl

1e “ Visdag”

Zondag zou onze 1e visdag zijn. Hoewel het weerbericht niet echt gunstig was hebben we de spullen in de auto geladen. Op de haven bleken de golven over de pier te spatten. Helaas zit een lagedrukgebied dat boven Noorwegen ligt ons een beetje dwars. Gevolg een straffe westelijke windkracht 6 met uitschieters naar 8. We zijn dus niet de zee op gegaan met ons prachtige schip want we vonden de golven wat te hoog.

Nog even gezocht of er ergens langs de kust een beetje beschutte pier te vinden was. Al zoekende kwamen we op het naaktstrand van Helsingborg. Aan de rand van het parkeerterrein stond een grote auto geparkeerd met een man aan het stuur en toen Dirk er langs liep kwam er net eenmevrouw omhoog, die waarschijnlijk een muntje aan het zoeken was dat in de auto op de grond was gevallen. Wat de reden was weten we niet, maar na wat gesticuleerde gebaren van de chauffeur reden ze al snel weg.

We zijn als alternatief op zoek gegaan naar een meer waar we forellen zouden kunnen vangen. Het 1e meer lag vlakbij ons huis. Bij aankomst bleek echter dat de eigenaar al 20 jaar geleden gestopt was (lang leve internet). Vervolgens zo’n 50 km het binnenland in, een ander meer opgezocht. Daar aangekomen was de eigenaar zeker naar het buitenland vertrokken met het in de zomer verdiende geld, want er was niemand thuis en het meer(tje) lag er verlaten bij. Dan maar gewoon op baars en snoek gaan vissen. Al snel een meer gevonden en de rest van de dag lekker gevist en gewandeld (het meer rond was 3 kilometer). Allemaal een klein snoekje gevangen (en Rene natuurlijk weer 2; die jongen kan zich ook niet inhouden).

Teddy, de bootverhuurder, belde onderweg nog dat we vanwege het slechte weer de boot voor hetzelfde geld een dag langer mochten houden. Toch tof dat hij dit spontaan doet. Verder wist hij nog een put-and-take die hij ons kon aanbevelen. We moeten een beetje van de straat blijven, dus morgen maar eens op pad daar naar toe. Vanavond Spatzle gegeten!

Rien

Soms ..kost het ff wat tijd om een goede stek te vinden...maar de andere kant leer je Zweden met een ander oog te bekijken..
De stek aan tafel zier er weer voortreffelijk uit....en George een fles per persoon....wat een vangst!!!
over de Bootsman geen klagen mannen!

Veel plezier verder....en die super stek gaat er komen.

Johan

Jammer voor de 1e biddag dat het weer niet meewerkt. Maar komt goed. Overigens goed leesvoer.

anja.van.den.berg@rivm.nl

Fijne vakantie!! Ik hoop dat jullie veel vangen. En die bami ziet er heerlijk uit!! Eet smakelijk :)

Henyy Bakkenist

Wat een mooie boot, heel lux geweldig. Nu het weer nog, veel succes.