oresund-2019.reismee.nl

Ze gaan ALWEER vissen!!!

Dirk heeft last van "VANGDRANG"....een bekend afkick-verschijnsel als een sportvisser een tijdje niet lekker heeft gevangen EN daar is maar 1 remedie tegen...op visvakantie gaan!

Zoals de trouwe lezers van dit blog wel weten is dat Dirk niet meegeweest is naar Leka dit voorjaar dus vandaar.

Naar deze plek wil hij al jaaaaren, en nu gaat het er van komen: de Øresund (de zee-engte tussen Denemarken en Zweden). Hier kunnen we kabeljauw, makreel, haring, geep en platvis verwachten (dus we hebben de gezouten zeepieren en tappen bij ons)....er schijnen ook tonijnen te zwemmen maar daar hebben we het materiaal niet voor.

Wie gaan ermee, vragen jullie je natuurlijk af: Dirk, Wiegert en René gaan dit avontuur aan dus we proberen met 1 auto (en de skikoffer van Wim) te gaan en wel van 14- t/m 21 september a.s. het is best wel kort dag dus. Oftewel snel een simpel menu in elkaar draaien en de boodschappen verdelen onder de mannen.

We hebben werkelijk een top-boot gevonden waar we in Noorwegen jaloers op zouden zijn een Braveboat 7.5 meter en 150 pk...we zullen de gashendel niet helemaal opentrekken want volgens eigenaar vaart de boot dan boven de 30 knopen (boven de 60 km/uur). Wiegert schijnt het achterbankje al geclaimd te hebben ...hij heeft (opeens) nog last van zijn voet. Volgens mij wil hij gewoon droog vissen onder dat afdakje...best een link ding als je vist met een lange hengel..je maakt er zo een meerdelige versie van.

Het huis met een vriezer hebben we gevonden op 10 minuten rijden in Helsingør (Zweden), voor nog meer foto's zie de AirBnB-site van het hoissie. Het is wel een luxere versie van de "Noorse Mancave"... je moet je voeten vegen hier ... enne mag geen spijkers in de balken slaan om je vispak aan op te hangen !! (...George...)

We gaan het ermee doen en duimen voor goed weer!!!