oresund-2019.reismee.nl

Ze gaan ALWEER vissen!!!

Dirk heeft last van "VANGDRANG"....een bekend afkick-verschijnsel als een sportvisser een tijdje niet lekker heeft gevangen EN daar is maar 1 remedie tegen...op visvakantie gaan!

Zoals de trouwe lezers van dit blog wel weten is dat Dirk niet meegeweest is naar Leka dit voorjaar dus vandaar.

Naar deze plek wil hij al jaaaaren, en nu gaat het er van komen: de Øresund (de zee-engte tussen Denemarken en Zweden). Hier kunnen we kabeljauw, makreel, haring, geep en platvis verwachten (dus we hebben de gezouten zeepieren en tappen bij ons)....er schijnen ook tonijnen te zwemmen maar daar hebben we het materiaal niet voor.

Wie gaan ermee, vragen jullie je natuurlijk af: Dirk, Wiegert en René gaan dit avontuur aan dus we proberen met 1 auto (en de skikoffer van Wim) te gaan en wel van 14- t/m 21 september a.s. het is best wel kort dag dus. Oftewel snel een simpel menu in elkaar draaien en de boodschappen verdelen onder de mannen.

We hebben werkelijk een top-boot gevonden waar we in Noorwegen jaloers op zouden zijn een Braveboat 7.5 meter en 150 pk...we zullen de gashendel niet helemaal opentrekken want volgens eigenaar vaart de boot dan boven de 30 knopen (boven de 60 km/uur). Wiegert schijnt het achterbankje al geclaimd te hebben ...hij heeft (opeens) nog last van zijn voet. Volgens mij wil hij gewoon droog vissen onder dat afdakje...best een link ding als je vist met een lange hengel..je maakt er zo een meerdelige versie van.

Het huis met een vriezer hebben we gevonden op 10 minuten rijden in Helsingør (Zweden), voor nog meer foto's zie de AirBnB-site van het hoissie. Het is wel een luxere versie van de "Noorse Mancave"... je moet je voeten vegen hier ... enne mag geen spijkers in de balken slaan om je vispak aan op te hangen !! (...George...)

We gaan het ermee doen en duimen voor goed weer!!!

Wordt vervolgt.........

Rien

In vergelijking met Noorwegen een 10 * locatie en boot.
Gaaf hoor ben zeer benieuwd.
durf en doe eens cool.... life beelden tijdens het vissen...
SUCCES MANNEN!!!

Pieter

Zo mannen dat ziet er gelikt uit.
Ik zou een puls sleepnet meenemen.

Veel plezier en erg benieuwd naar jullie verhalen.
Enne, neem voor mij zo'n mooie, maar vooral lekkere Zweedse mee!!
Vast bedankt.

Rinus

Ik ben héél benieuwd wat er gevangen gaat worden.
Heel veel plezier.

Sylvia

Hoi René en Dirk,
Leuk dat jullie (weer) gaan vissen. De boot en het huisje zien er goed uit. Hopelijk werkt het weer ook mee. Veel plezier en een goede reis. Groetjes!

Johan

Goede vaart en een goede vangst.

Evert-Jan van den Brandhof

Succes mannen! Goede vangst...

marinka

Succes mannen, ik heb eventueel wel een grotere dakkoffer te leen. Eentje die net zo breed is als je auto dak. Hoor het wel, Wim kan hem vandaag meenemen in de caravan.

Gert Jan

Goede reis en veel vis

Ingrid

Hoi mannen,

Ik ben heel benieuwd wat er gevangen gaat worden, neem maar wat lekkers mee naar huis :)
Geniet van jullie vakantie.

Goede reis en veel vis plezier.

Tom Hazekamp

Jongens vang ze en veel plezier.
En Dirk ik hoop dat je meer vangt dan op de RIVM visdag
Groet Tom Hazekamp

George

Veel succes met de reis en hopelijk vangen jullie mooie vissen.
Als je daar ook op heilbot kunt vissen is het misschien wat voor volgend jaar
Ik hoop dat de formaten van de kabeljauw en platvissen een beetje formaat hebben
in ieder geval een fijne vakantie en goed weer.

Mieke

Veel succes en plezier mannen! Kom maar op met die verhalen en foto’s!

Wiechert

GEORGE JE KUNT IN Noorwegen noch geen heilbot vangen
Laat staan dat jouw dat wel zal lukken in Zweden. Ha ha ha
Groet wiegert